Dropbox is inmiddels uitgegroeid van kleine start-up tot een bedrijf dat serieus genomen mag worden. Het is een van de grotere spelers in de markt van clouddiensten die de mogelijkheid bieden tot document management en digitale opslag. De opslagdienst heeft miljoenen gebruikers en daarom was het tijd om twee nieuwe initiatieven te introduceren.

Binnenkort kunnen gebruikers eenvoudiger en fijner foto’s en video’s bekijken op Dropbox. Het bedrijf heeft de behoefte om uit te breiden en introduceert daarom een e-mailservice en een applicatie genaamd Carousel. Het zorgt ervoor dat afbeeldingen en filmpjes op een logische manier worden gesorteerd op basis van tijd, datum of evenement.

Wanneer er nieuwe foto’s of video’s worden gemaakt, worden deze automatisch opgeslagen in het Dropbox account en zijn ze aan de logische volgorde toegevoegd. Je kunt ook instellen dat deze functionaliteit alleen werkt als je gebruikmaakt van een wifi-netwerk. Carousel komt zowel beschikbaar voor Android apparaten als iPads en iPhones.

Sociaal netwerk?

De Carousel applicatie wordt ook al beschouwd als een nieuw sociaal platform. Het is namelijk mogelijk om content (foto’s en video’s) met vrienden en familie te delen. Bij de lancering van de app kun je alleen afbeeldingen binnen Carousel zien als je daadwerkelijk in het bezit bent van een account. Registreren is gratis, dus waarom zou je het niet proberen, toch?

Mailservice
Dropbox had al langer een mailservice, maar deze was enkel beschikbaar voor iOS-apparaten. Na een update kunnen ook Android en desktop gebruikers van de mailservice gebruikmaken. Een leuke functionaliteit is het snoozen van e-mails. Ze verdwijnen dan tijdelijk uit de mailbox en komen op een later moment weer terug.