Er zijn veel manieren waarop u uw bedrijf kunt promoten. Een effectieve manier om dat te doen is door een bedrijfsvideo te laten maken. Met een goede bedrijfsfilm is het mogelijk om in slechts enkele minuten te laten zien wat uw bedrijf te bieden heeft en waar het voor staat.

Het grote voordeel van beelden

Vergeleken met geschreven tekst is een promotiefilm een boeiende manier voor mensen om meer te weten te komen over een bedrijf. Het is bewezen dat mensen meer interesse hebben in bewegende beelden. Door naar een bedrijfsfilmpjes te kijken kunnen mensen de boodschap ook beter begrijpen en onthouden.

Bovendien heeft een bedrijfsvideo als voordeel dat het een goede manier is om contact te krijgen met andere bedrijven. Een bedrijfsfilm vergroot ook de toegevoegde waarde van uw website. Potentiële klanten en zakenpartners blijven langer op de website om naar de promotiefilm te kijken.

Toepassingen

Een bedrijfsvideo is een goed middel om informatie te geven over de producten en diensten die uw bedrijf te bieden heeft. Klanten krijgen op die manier een goed beeld van het bedrijf. Zonder het bedrijf te bezoeken, weten ze precies hoe het bedrijf er uit ziet en wat ze kunnen verwachten. Dat is goed voor de identiteit van uw bedrijf.

U kunt en bedrijfsfilm ook gebruiken om zowel intern als extern informatie te verstrekken over veranderingen in het bedrijf. Het is bijvoorbeeld een goede en eenvoudige manier om alle betrokkenen op de hoogte te houden van uitbreidingen en fusies.

Betrokkenheid

Een promotiefilm kan ervoor zorgen dat mensen betrokken raken bij het bedrijf. Ze krijgen in de film de kans om de medewerkers te zien. In een bedrijfsfilm is het mogelijk om effectief te communiceren. Een goede bedrijfsvideo zal vertrouwen opwekken. Mensen worden overtuigd om met u zaken te doen.

Doelen

Het is mogelijk om een bedrijfsvideo voor meerdere doelen te gebruiken. Zo kunt u ervoor kiezen om een korte versie van uw promotiefilm op uw website te gebruiken. Een uitgebreide versie kunt u op een dvd zetten. Tijdens verkoop presentaties of bij beurzen kunt u dan gebruik maken van de langere versie om te laten zien wat uw bedrijf te bieden heeft.

Markerless AR

Augmented Reality (AR) verbindt de echte en de virtuele wereld. In het verleden was dit uitsluitend mogelijk met een marker als hulpmiddel. Dit kon onder andere een visitekaartje zijn waarop de AR toepassing te zien was. Tegenwoordig is markerless AR zo ver doorontwikkeld dat er ook toepassingen geproduceerd kunnen worden waarvoor geen marker meer nodig is. Wel zo prettig.

Bij markerless AR wordt een product realtime weergegeven door het gebruik van een app voor de smartphone. Deze app is beschikbaar voor alle besturingssystemen. Potentiële klanten kunnen een product echt beleven en virtuele elementen interactief bedienen.

Markerless augmented reality is zeer geschikt voor scholing, verkoopondersteuning, bedrijfs- en productpresentaties en om advertenties te verfijnen.