Leadgeneratie is belangrijk onderdeel van de organisatie. Zonder klanten heb je namelijk geen poot om op te staan als organisatie. Het is daarom van belang dat de doorstroom of consistentie van klanten volgens een te verwachten patroon loopt.
Het is daarom van belang dat leadgeneratie volgens een patroon loopt en dat hier daadwerkelijk klanten uit voort vloeien. Telefoonmarketinguren zijn relatief kostbaar voor een organisatie en vaak zitten medewerkers er niet op te wachten om ook leads te generen door te bellen.
B2B leadgeneratie
Het kan dus verstandig zijn om de leadgeneratie uit te besteden. Een B2B leadgeneratie bureau heeft namelijk de juiste kwaliteiten en contacten in huis om de meest kansrijke doelgroepen op het juiste moment te bereiken. Ook wil je als bedrijf goed vertegenwoordigd worden. Een professioneel bureau kan daarom uitkomst bieden.
Uiteindelijk is het doel van iedere leadgeneratie het opleveren van meer klanten, meer verkoop en meer omzet. Dit doel is belangrijk om voor ogen te houden. Je kan namelijk leadgeneratie plaats laten vinden door ieder bureau. Maar er moeten uiteindelijk wel kwalitatieve leads opleveren die vervolgens kopers moeten worden.
Leadgeneratie volgens het nurturing principe
Als de doelgroep niet onbeperkt is, dan is de leadgeneratie volgens het nurturing principe een goede optie. Dit is het langere tijd contact houden met een prospect of een potentiële klant. vervolgens wordt er een afspraak gemaakt en dat is de volgende stap in het koopproces.
Voordelen van het nurturing principe zijn:
– geen verlies van leads door een efficiënte opvolging.
– Het bedrijf krijgt alleen leads/afspraken die voldoen aan de eisen.
– Hierdoor vindt er een hogere conversie plaats op afspraken
– Dit betekent meer omzet bij een gelijk aantal koude prospects en dus een lage verbranding.