Voor uw transport Polen binnenkomt, zijn er veel aspecten die van belang zijn voor het transport van start kan gaan. Er moeten aan allerlei richtlijnen en veiligheidsmaatregelen gehouden worden. Alles om een zo goed mogelijke export te verzorgen.
Overcapaciteit lijnvaart
Echter gaat het niet altijd zo als gewenst. Als men naar de lijnvaart kijkt, zie je een overcapaciteit die aan het eind van 2013 opgelopen is tot maar liefst 22%. Pas vanaf 2016 of 2017 zou deze overcapaciteit weer enigszins teruggeschroefd kunnen worden. Van januari t/m augustus van dit jaar werd al voor 1,34 miljoen teu aan nieuwe scheepscapaciteit besteld. Het is zeker niet ondenkbaar dat het record uit 2011 (1,8 miljoen teu) dit jaar nog gebroken zal worden.
Dit zijn cijfers die afkomstig zijn van een analist van CIMB Securities. Hij staat Alphaliner (een Franse consultant) bij, die eerder nog aangaf dat het grote aantal orders voor megaschepen een eventueel herstel van conjuncturele problemen in de lijnvaart in 2015 zullen beletten. De tarieven zouden daarom tot minstens 2016 zeer volatiel blijven.
Andere bedrijven
Het feit dat grote bedrijven als UASC, CMA CGM, Yangming, MSC en China Shipping onlangs besloten hebben om nieuwe tonnage van 14.000 tot 18.800 te laten bouwen, heeft volgens CIMB Securities veel te maken met het feit dat zij de zelfde schaalvoordelen willen genieten als Maersk Line. Om de huidige overcapaciteit enigszins op te kunnen vangen leggen sommige rederijen schepen op en laten ze actieve boten minder snel varen. In de praktijk is het teveel aan slots volgens de analist van CIMB Securities dus beperkt tot slechtst 12%.
Beijer Logistics
Voor het transporteren van belangrijke en vertrouwde vrachten bent u bij Transport Polen aan het goede adres. Zij transporteren dagelijks allerlei grote opdrachten richting Polen en andere landen in Oost Europa. Ook voor koeriersdiensten, warehousing of zeevrachten bent u bij Beijer Logistics in Oldenzaal op de juiste plek.